Re: Czego sie teraz uzywa jako pamieci bardzo masowej?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sun 22 Dec 2002 - 15:58:54 MET

In article <au4iok$ekv$1_at_news.onet.pl>, Zennon wrote:
> Produkuje okolo 1 GB danych dziennie. Potrzebuje to wszystko tanio
> zarchiwizowac. Dawniej byly streamery, jakies dyski raid. Czego sie uzywa
> obecnie do archiwizacji duzych ilosci danych? Dostep nie musie byc bardzo
> szybki. Raczej zalezy mi na pojemnosci i trwalosci.

Streamery są cały czas, ale jak ma być bardzo tanio i codziennie chcesz
osobno archiwizować 1GB (tzn. codziennie na innym nośniku), to streamer nie
jest najtańszy, bo taśma DDS2 (2GB bez kompresji) to kilkanaście zł.
Zupełnie tanio to chyba płytki CD-R, ale jeśli to ma być trwałe, a nie jakaś
amatorszczyzna, to chyba jednak taśmy są lepsze. Zależy od zastosowań i co
to znaczy "tanio". W pracy używam taśm DLT, do takich zastosowań jak u mnie,
to jest tanio i dobrze. W domu to nie będzie tanio (około 500zł/sztuka, 40GB
bez kompresji). Nie napisałeś do czego to ma służyć, więc ciężko coś
konkretnego doradzić.

Paweł