Re: [OT] Moc, praca i energia (bylo: Pytanie lajkonika)

Autor: efreet_at_poczta.onet.pl
Data: Sun 22 Dec 2002 - 16:01:25 MET

> Tylko Ty nie potrafisz zrozumieć, że W/h w zamierzeniu autora postu nie
> miało oznaczać mocy dzielonej na czas tylko ma oznaczać ze moc jest tu w
> jednostce godzinie, a nie w sekundzie, jak jest przyjęte w SI.

QNA !! Tyle postow sie walkuje...a ten ciagle nic...nie wiem..postaram sie
wytlumaczyc ci to na twoim poziomie...
moc jest MOC, a nie jest moc w jednostce godzinie, ani nie jest moc w jednostce
sekundzie...MOC to cos, co mnozymy przez CZAS (TAK !! albo sekunde, albo
godzine, albo co sobie jeszcze chcesz, przez rok - tylko nie swietlny, prosze,
bo to jednostka drogi ;)) i mamy ENERGIE (a energia to albo dzule, albo
kalorie, albo (kilo)watogodziny...i jak nazwa wskazuje urzadzenie o MOCY
jednego wata dzialajace w CZASIE jednej godziny zuzyje watogodzine ENERGII)...
I nie jest tez tak, jak to ktos napisal, ze trzeba znac czas, w ktorym dziala
komputer, aby podac, ile zuzywa kalorii...tak - jesli ile zuzyl, nie - jesli
ile zuzywa..bo moze zuzywac np. 150 kcal/h czyli majac MOC 150 kcal/h w ciagu
jednej godziny CZASU zuzywa 150 kcal ENERGII...
Jak to nie poskutkuje, to nie wiem....do Tworek albo do Choroszczy...
(ja...bo sfixuje)

Efreet