Re: pamiec.. jak rozroznic?

Autor: GolDek (wkroliko_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Sun 15 Dec 2002 - 19:25:24 MET

Użytkownik Peterphk napisał:

> i wlasnie w takim kontekscie tego uzywalem ... mowilem o pamieci SDRAM ...

Tak, ale to stwierdzenie jest nie do końca prawdziwe. Postram się to
jakoś usystematyzować. Zacznijmy od rozszyfrowania skrótów:

1. DRAM - Dynamic RAM (RAM tego chyba nie muszę tłumaczyć), są też
pamięci SRAM (Static RAM).

2.SDRAM - Synchronous DRAM - tego typu pamięci są zarówno na modułach
SDR jak i DDR - nie można więc napisać, że moduły SDRAM mają dwa
wycięcia bo to jest półprawda. Nie można też napisać (tak jak ty to
zrobiłeś) że SDRAM ma dwa wcięcia, bo SDRAM to są te czarne kostki
umieszczone na module pamięci, a one przecież nie mają wcięć.

Kolejny twój błąd to użycie następującego określenia - "SDRAM (zwany tez
blednie dimm - bo to nazwa gniazda)" - DIMM to nie jest nazwa gniazda,
tylko modułu pamięci - Dual In-line Memory Module.

Twoja wypowiedź powinno być sformułowana następująco:

Moduł SDR SDRAM ma 2 wciecia od strony stykow ... jedno na srodku,
drugie bardziej przy brzegu ... ilosc pinow to 168 ...

To samo dotyczy następnych określeń: to moduły mają wcięcia nie RIMM czy
DDR SDRAM.
Mam nadzieję, że wyłożyłem to jasno.

> no jezeli jest poprawna dla SDRAM i DDR SDRAM to jak w takim razie rozroznic
> o czym w danej chwili napisal ???

Napisał, że to moduły mają wcięcia a nie kostki pamięci umieszczone na
tychże modułach i to jest prawda. Rozróżnienie modułów to kolejna sprawa
opisana powyżej.

> a dlaczego uwazasz, ze nie wiem czym sie roznily ??? Sam uzywalem takich i
> to nawet 8-bitowych ...

Napisałem to tak trochę z rozpędu. Jesłi poczułeś się urażony - przepraszam.

> jaki problem mylenia pojec ... przeciez i ja i Radek mowimy o tym samym ...
> wiec skad wynalazles jakies mylenie pojec ???

Mówicie o tym samym, tyle tylko że ty bardzo nieprecyzyjnie lub nie
prawdziwie.
Jak by to ująć, wróćmy to tego mleka. Ktoś zadaje ci pytanie skąd się
bierze mleko, a ty odpowiadasz, że z mleczarni, Radek zaś próbuje ci
powiedzieć, że mleko (to które najczęściej pijemy) pochodzi jednak od
krowy :) - mniej więcej taka jest różnica między waszymi wypowiedziami.
Faktem jest, że pytający też wszystko wrzucił do jednego worka.

--
Pozdr
GolDek