Re: Instalowanie Windowsa 98 na XP

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sat 14 Dec 2002 - 17:20:05 MET

Użytkownik "Mateusz MATi Barucha"
<mati.no.spam_at_nowydwor.k.pl.USUN.TO.I.No.Spam.Z.ADRESU> napisał w
wiadomości news:atfbs1$5tb$1_at_News.K.PL
> A do tego jest mi potrzebny dysk startowy. Właśnie dlatego chcę
> zainstalować drugi XP, z którego łatwo zmienię boot.ini. Poza tym
> przydaje się on gdy nie mogę uzyskać dostępu do pierwszej, "głównej"
> instalacji.

Ależ skąd, Konsolę naprawczą uruchamia się z CD instalacyjnego, można
też zainstalować ją na hdd. Edycję boot.ini można przeprowadzić spod DOS
przy pomocy małego darmowego programiku ze strony
http://www.terabyteunlimited.com (nawet, jeśli boot.ini jest na NTFS). A
drugi system faktycznie się czasem przydaje ;-).

> Czy instalacja XP-ka tego nie powinna naprawić?

Masz na myśli przywrócenie usuniętego nt-signature? Nie. Zostanie
utworzony nowy znacznik, a partycje zostaną ponownie enumerowane.

> Gdzie mogę znaleźć ten wpis (jaki klucz)?

Ojj... jest tylko jeden, poszukaj. AFAIR będzie to w
HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\Winlogon.

M.