Re: Monitory 19''

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Tue 03 Dec 2002 - 07:52:56 MET

Użytkownik "plitkin" <plitkin_nospam__at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Czy mogliby uzytkownicy 19'' wypowiedziec sie na temat wygody pracy na
takim
> kompie (standardowe domowe zastosowania: filmy/gry/office (duzo excell).
> Siedze teraz przed 15'' i chce zmienic - nie wiem co brac: 17'' czy 19''.
> Mysle o jakims przyzwoitym monitorku ze srodkowej (czy wyzszej srodkowej)
> polki. Cena - moze ok. 1500-1700 zl (za 19''). NA 17'' chce przeznaczyc do
> 1300.
> Powiedzcie pliiiz, czy dziewietnastka nie jest meczaca i czy 17'' do tych
> zastosowan nie jest lepsza???
> [...]

mialem 15'' i przeskoczylem od razu na 19''.
1. Wypada zwiekszyc odleglosc od monitora (ok 60-70 cm) - bowiem szczegolnie
na poczatku moze oczy 'rozsadzac'
2. Cokolwiek bys nie bral z 19'' pamietaj o jednym - wszelkie
niedoskonalosci geometrii, konwergencji ktore na 15'' sa ledwie
dostrzegalne, na 19'' ogromnie sa widoczne. Wniosek jak juz kupujesz 19 to
cos naprawde przyzwoitego bo szkoda oczu.
3. Zanim kupisz sprawdz ten model (ten ktore chcesz kupic) _dokladnie_ u
siebie pod swoja karta graficzna. Nie opieraj sie na tylko testach ale tez
kilkanascie h popracuj z monitorem. Gry z reguly nie wykaza zadnych
niedoskonalosci - ale juz np. praca z wordem na malych czcionkach w
1280x1024 jest dobrym testem na ostrosc. Sprawdz szczgolnie rogi.
4. Sprawdz gwarancje. I pamietaj ze czesc producentow stosuje trick z
'przedluzeniem gwarancji za darmo'. W pratyce to oznacza ze masz 1 (slownie
ROK) gwarancji a potem np. 2 lata darmowego serwisu - ale wtedy juz ci nie
wymienia na nowy nawet jak sie 20 razy zrypie!!!.
5. Jezeli masz problemy z 'przetestowaniem' kup przez internet a potem
skorzystaj z klauzuli ktora pozwala ci oddac sprzet do 7 dni bez podania
przyczyny. Niestety chyba ponosisz koszty transportu - wiec idealnie by
bylo gdybys znalazl sklep ktory sprzedaje przez internet w twojej okolicy.
6. Generalnie dobrze jest przedzwonic do sklepu i powiedziec ze kupujesz
taki-a-taki monitor i biedziesz korzystal z klauzuli do bolu wiec prosisz
uprzejmie o sprawdzenie modelu przez nich bo nie chcesz im ani sobie robic
klopotu (najlepiej uprzejmie). To powinno pomoc.

--
lobo_at_space.pl