Cel 466 i Radeon?

Autor: LeHardi (lehardi_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Wed 11 Dec 2002 - 01:16:29 MET

Witam!

Mam Celerona 466 na płycie Claytona z chipsetem ZX. Zamierzam wymienić
TNT2 M64 na coś nowszego. Mój wybór padł na serię kart Radeon 8500LE i
Radeon 9000. Pytanie: czy zechce taki Radeon zasdziałać z moim prockiem?
Oczywiście nie spodziewam się osiągów na poziomie najnowszych pecetów,
ale też i graczem zapalonym nie jestem - czasem w coś sobie pogram i
miło by było, żeby przynajmniej vertex i pixel shadery były robione
sprzętowo (powinno to odciążyć procesor) i trochę zgodności z DirectX 8.
Rozdzielczość w której pracuję to, ze względu na monitor, 800 na 600,
odpada więc problem z przemęczaniem się procka w 1024 na 768 i wyżej.

Jeżeli chodzi o inne zastosowania, to pracuję przeważnie w Linuksie, tu
m.in. oglądam filmy DVD i DivX, zamierzam też przy kupnie karty wziąć
pod uwagę możliwość puszczenia filmów na TV. BTW twórcy MPlayera,
najlepszek linuksowej odgrywałki filmów wszelkiej maści, polecają
właśnie karty oparte na chipsetach ATI, zaś na tych od NVidii to psy
wieszają.:-)

Zadjąc sobie sprawę, że przy moim sprzęcie, cudów w nowych grach nie
zdziałam i biorąc pod uwagę "filmowe" zastosowania czy mogę kupić któryś
z wspomnianych Radeonów, czy też wybrać może coś innego? Czytałem trochę
testów i opinii, chciałbym więc - jeśli to możliwe - trzymać się z dala
od GF2 MX i podrasowanych GF2, czyli GF4MX.

Pozdrawiam

--
LeHardi
Jarek Kus