Dziwne zachowanie komputera ...

Autor: Z.Maczynski_at_siden.pl
Data: Fri 06 Dec 2002 - 08:24:40 MET

Witam !

Mam pewien problem.

Przez jakiś czas miałem podkręconego AMD XP 1600+ o/c 2100+ (za pomocą FSB -
zmina z 133Mhz na 166Mhz) i poprzez podniesienie napiecia do 1.85V

Pzrez jakis czas komputer działał niby stabilnie ale niezbyt przez ten czas
obciązałem kompa i niezbyt długo na nim pracowałem.

Jako że też mocno podkręcięłm karte graficzną postanowiłęm zapuścić na 10godzin
HotCPU testeter. Niestety po powrocie do domu komputer wisiał.

Nie wiem co jest tego przyczyną , może zbyt wysoka temp proceosra (ponad 60
stopni) bo zachciało mi się także wyciszyć kompa ;)

Być moze to wina pamieci , gdyż mam 2 ukłądy pamieci (jeden jednostronny ,
drugi dwustronny) , obydwa noname 266Mhz , kóre działają na podwyższonym
napięciu do 2.63V na 333Mhz :)

Wczoraj postanowiłem poprostu zamist 166Mhz FSB i dzielnika 1/5 zastosować
mniejsze FSB ale neistety przy dzielniku 1/4.

Moja AMD ustawiłem na FSB 150Mhz , potem zwiększyłem do 159Mhz przy napieciu
1.75V. Komputer przez jakąś godzinę pracował stabilnie (dłużej nie sprawdzałem
bo trzeba było wreszczie pójść spać :)

Niestety rano chciałem włączyć kompa do kilkugodzinnego testu i niestety komp
się nie uruchomił. Uruchomił się dopiero po drugiej chyba próbie właczenia.
System wstał , ale postanowiłem dla bezpieczeństwa zmiejszyć FSB do 150Mhz
(dzielnik 1/4). Komp wstał , uruchomił się winXP i pojawił się blue screen :)

Wkurzyłem się ;)

Znów ustawiłem FSB 166Mhz , napiecie 1.85V , kartę graficzną ustawiłęm na
defaultowych ustawieniach a dodatkowo podwyższycłem o 0.1V napiećie na rdzeniu
chipsetu płyty głownej i zacząłęm testy. Dopiero po powrocie do domu będe
wiedziałczy zakończy się to sukcesem czy porażką :)

I teraz pytanko.

CO może być powodem że komputer nie wystartował od pierwszego załaczenia przy
FSB 159Mhz mimo że wczoraj działał bez problemowo (komputer był już rozgrzany a
dziś rano był zimny :)

Czy częstotliwość 39 lub 40Mhz na PCI i na HDD to zbyt dużo ???

Czy temp ponad 60 stopni jest bezpieczna dla procesora i czy tak wysoka temp.
może być przyczyną niestabilnosci komputera ?

Mam cooler Titan 5TB i podłączony do niego ukąłd FanMate 1 i obniżone obroty na
tym coolerze z 3300 na 2400obr. Tak samo zmiejszone obroty mam na coolerze na
kercie graficznej (ATI 8500LE HIS) , w zasialczu (Enlight 250W - napiećia
trzyma idelanie) i na dodatkowym wentylku wypychającym gorące powietrze z
komputera.

Czy może być to wina pamięci ??? Ale jakby to była pamieć to czy komputer
maiłby prawo działąć bez żadnych zawieszeń nawet kilka godzin ??? (nie mówię o
teśie w HotCpu tylko podczas normalnej pracy (filmy, internet , gry) ???

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///