Re: GeForce VIVO

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 18:39:02 MET

"Peterphk" <peterphk_at_poczta.onet.pl> OdpowiedŸ na

> oj chyba ty tez nie wiesz o czym mowie ... widziales kiedys karte z
> VIVO na BTxxx ??? Bo ja nie !!!

Napisałem "Zwykłe karty TV"

> Bede musial chyba to narysowac bo trudno bedzie to opisac:)))
>
> Przyklad:
>
> Sciagasz obraz w 768x576 (25fps) w zwyklej karcie z wejsciem video.
> Kiedy wlaczysz takie cos w kazdym miejscu gdzie rusza sie obraz widac
> tak jakby co druga linie ... wiec kiedy usuwasz przeplot to jak myslisz
> co sie dzieje z obrazem ???

Są różne filtry deinterlced. Najlepsze efekty daje smartdeiterlaced do Vd.

> Komputer bierze tylko parzyste lub
> nieparzyste linie i w rzeczywistosci rozdzielczosc obrazu to 768x288 bo
> reszta lini pionowych jest kopiowana ...

Interpolowana. To duża różnica.

> nie ma wtedy pelnego PAL'u
> tylko 768x288 powiekszony do rozmiaru 768x576 ... i tutaj oczywiscie

Piękne brednie.

> jest 25fps .... ALE !!! jezeli uzyjesz opcji do usuwania przeplotu typu
> BLEND ktora stara sie zachowac pelna rozdzielczosc PAL'u czyli 768x576,
> obraz statyczny ma 768x576 a ruchomy zeby uzyskac interpolacje ma tak
> jakby mniej fps o polowe (zjawiska tego oczywiscie nie widac az tak bo
> obraz jest mocno rozmyty i sa uzyte dodatkowe efekty do zamaskowania
> tego zjawiska).

Poczytaj sobie www.100fps.com
Tam jest wszystko o przeplocie i jego usuwania.

> I teraz na zakonczenie ... najczesciej uzywana opcja do usuwania
> przeplotu to poprostu kopiowanie pionowych lini,

Prowadzisz jakieś statystyki?

> po ktorym nie przybywa
> zadnych nowych szczegolow na ekranie ... wiec mozna przyjac ze to
> poprostu rozdzielczosc 768x288 ... interpolacja tego przez skopiowanie
> lini lub nawet przez opcje BLEND nie bedzie nigdy porownywalna dla
> ruchomych obrazow z pelnym sygnalem PAL ktore mozna sciagnac przez
> profesjonalne karty Video ...

Bredzisz. "Profesjonalne" katry nagrywają ten sa sygnał.
Nie są wstanie zmienić spcyfikacji sygnału PAL.

> Jak ktos sie zadowoli 768x288 to nie ma zadnych przeciwskazan do zakupu
> karty z VIVO ... ale jezeli chce miec naprawde dobrej jakosci obraz to
> trzeba zainwestowac w karte Video ...

Bredzisz. Przez Ciebie muszę się powtarzać;-)

> Pytanie: Dlaczego niby mialo komus nie wystarczyc te 768x288 ...
> przeciez to duzo ...???
> ASWER: Jezeli mowimy o obrazie bez kompresji to rzeczywiscie jest to
> duzo, ale po skompresowaniu do MJPEG obraz taki traci mocno na jakosci a
> nie kazdy ma P10 zeby w locie obcinac brzegi obrazu i jeszcze przeplot

Pentium 10 MHz może być faktycznie za mało. Ale z własnych doświadczeń wiem
że C450MHz wystarcza.

PS. Sory że tak ostro, ale totalnie nie znasz się na rzeczy...;-))))

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488
adramel_at_adramel.neostrada.pl http://www.adramelech.prv.pl