Re: GeForce VIVO

Autor: Peterphk (peterphk_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 05 Dec 2002 - 17:27:32 MET

> Bredzisz, i to staszliwie;-)
> Choć, przyznaje się, nie wiem o jakich zabytkach piszesz.
> Zwykłe karty TV za groszę na BT878 nagrywają 768x576 z przeplotem. Bez
> jakiegoś 12.5 fps. Po usunięciu przeplotu masz pełne i płynne 25fps.

oj chyba ty tez nie wiesz o czym mowie ... widziales kiedys karte z VIVO na
BTxxx ??? Bo ja nie !!!

Bede musial chyba to narysowac bo trudno bedzie to opisac:)))

Przyklad:

Sciagasz obraz w 768x576 (25fps) w zwyklej karcie z wejsciem video. Kiedy
wlaczysz takie cos w kazdym miejscu gdzie rusza sie obraz widac tak jakby co
druga linie ... wiec kiedy usuwasz przeplot to jak myslisz co sie dzieje z
obrazem ??? Komputer bierze tylko parzyste lub nieparzyste linie i w
rzeczywistosci rozdzielczosc obrazu to 768x288 bo reszta lini pionowych jest
kopiowana ... nie ma wtedy pelnego PAL'u tylko 768x288 powiekszony do
rozmiaru 768x576 ... i tutaj oczywiscie jest 25fps .... ALE !!! jezeli
uzyjesz opcji do usuwania przeplotu typu BLEND ktora stara sie zachowac
pelna rozdzielczosc PAL'u czyli 768x576, obraz statyczny ma 768x576 a
ruchomy zeby uzyskac interpolacje ma tak jakby mniej fps o polowe (zjawiska
tego oczywiscie nie widac az tak bo obraz jest mocno rozmyty i sa uzyte
dodatkowe efekty do zamaskowania tego zjawiska).

I teraz na zakonczenie ... najczesciej uzywana opcja do usuwania przeplotu
to poprostu kopiowanie pionowych lini, po ktorym nie przybywa zadnych nowych
szczegolow na ekranie ... wiec mozna przyjac ze to poprostu rozdzielczosc
768x288 ... interpolacja tego przez skopiowanie lini lub nawet przez opcje
BLEND nie bedzie nigdy porownywalna dla ruchomych obrazow z pelnym sygnalem
PAL ktore mozna sciagnac przez profesjonalne karty Video ...

Jak ktos sie zadowoli 768x288 to nie ma zadnych przeciwskazan do zakupu
karty z VIVO ... ale jezeli chce miec naprawde dobrej jakosci obraz to
trzeba zainwestowac w karte Video ...

Pytanie: Dlaczego niby mialo komus nie wystarczyc te 768x288 ... przeciez to
duzo ...???
ASWER: Jezeli mowimy o obrazie bez kompresji to rzeczywiscie jest to duzo,
ale po skompresowaniu do MJPEG obraz taki traci mocno na jakosci a nie kazdy
ma P10 zeby w locie obcinac brzegi obrazu i jeszcze przeplot ...