Re: Można uratować dysk?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sat 28 Dec 2002 - 00:07:59 MET

In article <6aff.00000357.3e0cd96a_at_newsgate.onet.pl>, falerno_at_poczta.onet.pl
wrote:

> Niestety moim problemem jest to, iż na nich znajdowała się dwuletnia praca nad
> książką ekonomiczną. Wartość tych danych dużo przewyższa wartość nowego dysku.
> Czy mam jakąś szansę uratowania danych ??? Jeden dysk to SEAGATE 20GB U10
> ST320423A , a drugi to SAMSUNG 2,5GB WN32543A

Można spróbować wymienić płytki z elektroniką, odkręca się całą elektronikę
i przykręcą taką samą od identycznego, sprawnego dysku, całkiem prosta
operacja (tylko czasem trzeba mieć nietypowy śrubokręt, jakaś gwiazdka,
sześciokąt, trójkąt, itp.) Jest duża szansa, że to pomoże, chociaż nie na
100% (mogło się coś popsuć w tej "nierozbieralnej" części dysku, gdzie są
talerze, silnik i głowice). Ale jeśli to rzeczywiście uszkodzenie od
zasilacza, to najprawdopodobniej wystarczy wymienić płytkę.

A jeśli chodzi o trzymanie dwuletniej pracy tylko na dysku, to... eee, już
nic, idę spać :)

Paweł