Partycjonowanie duzych HDD i inne takie...

Autor: Marcin W. (vrplus_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Dec 2002 - 01:04:51 MET

witam,

mam taki problem - poskaldalem kumplowi kompa w takiej
konfiguracji:

- MSI KT4V (VIA KT400, AGP x8)
- Athlon XP 1700+ (0.13 u)
- GF 4 Ti 4200 (Winfast - ViVo) AGP x8)
- 256 MB DDR 333MHZ
- HDD 80GB WD (8MB cache)

do tego jeszcze live 5.1 i modem diablo

Zainstalowalem system (windows XP pro) i jest problem - komp sie
wiesza :-( Rzuca niebieskimi ekranami, co do XP to raczej malo
podobne... Sam nie wiem, co mam zrobic. Wywala sie najczesciej
przy ogladaniu filmow, albo przy przegrywaniu z cd-romu (a
dokladnie nagrywarka TEAC 40) na hdd. Myslalem, ze moze wina
pamieci - zapialem kumplowi swoja (na 266 mhz) i to samo.
Myslalem, ze wina kabla od nagrywarki - zapialem dysk i
nagrywarke razem - to samo. Nie ma dnia, zeby mu sie nie
wywalil.... Mnie juz zaczyna powoli nosic, bo nie wiem, co jest
grane, i tak sobie pomyslalem, ze dysk moze zle sformatowany...

Probowalem robic partycje fdiskiem, ale on nie widzi 80GB. To
zapakowalem dysk do mnie do kompa, odpalilem PM 7.0 i tym
zrobilem partycje (FAT 32 - 10GB PRI DOS, reszta EXT i na tym 2
dyski logiczne po 35 GB). Nigdy nie uzywalem PM, zawsze pierwszy
raz formatowalem i tworzylem partycje pod dosem, jakos nie mam
zaufania do tych windowsowych programow... Czy na fat32 mozna
robic takie duze partycje? Czy zle partycjonowanie albo
sformatowanie HDD moze byc przyczyna zwiech? Jak nie PM, to co
innego polecacie? Albo jakie jeszcze inne elementy kompa
sprawdzic? Nie pierwszy raz skladam komus sprzet, rozne jaja sie
dzialy, ale takie cos to mam pierwszy raz... Najbardziej mnie
denerwuje to, ze nie wiem o co chodzi... Pamiec jest chyba ok,
siedzi u mnie w kompie od rana i zero problemow. Jego komp
pochodzi troche i zwis.... taki z rodzaju tych okrutnych ;-)

Moim zdaniem to problem sprzetowy, czyli reinstalacja na winde
98 nic nie da... A xp tez juz kilka razy na tego kompa
instalowalem.... pomocy....

Szukalem w archiwum, ale konkretnych informacji nie znalazlem :-
(

--
| gg: 1639577 | icq: 161834429 | vrplus at poczta.onet.pl |