Re: komp

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Thu 26 Dec 2002 - 04:08:36 MET

On Wed, 25 Dec 2002 13:27:11 +0100, "mariuszzz"
<mariuszzz_at_satkabel.com.pl> wrote:

>wybrac P4 1.7Ghz czy moze Athlona XP 2.0Ghz??? osobiscie wolalbym P4 (kier
>uje sie glownie tym ze pentium mniej sie grzeje) chociaz coraz wiecej osob
W sumie przy czestotliwosciach bliskich 2GHh nie ma wielkiej roznicy.
Czy to AMD czy Intel grzac sie bedzie solidnie - za wyjatkiem sytuacji
gdy procesor nie bedzie nic konkretneo robil.

>juz bym - powiedzmy - kupil athlona czy nie trzeba kupic wtedy dodatkowego
>wentylatora? (tak slyszalem). To tyle na temat procesora. Teraz plyta glow
Bez przesady. Mam 1.7XP i jakos tak ostatnio wypial mi sie kabelek
zasialajcy przy doatkowym wiatraku wyrzucajacym cieple powietrze z
budy na zewnatrz. Poniewaz wiatrak chodzi zawsze na 5V to nawet nie
zauwazylem ze sie nie kreci (pomiary temereatur w zasadzie bez zmian
:-) Dopiero gdy odkurzalem kompa zauwazylem ten fakt.

>na. Nie mam na temat plyt zadnego pojecia wiec calkowice sie zdaje na was,
>niestety szukam takiej do gora 450zl, jaka wybrac pod te procesory??? (moze
>jakis link?) Mam w starym kompie 320 Sdram-u i szkoda by bylo to wywalic w
>iec fajnie by bylo jakby plyta obslugiwala SDRam jak i DDRam ale z drugiej
Shuttle i ASrock produkuje takie pod AMD na Via KT266A.

>strony koles w sklepie powiedzial mi ze te "uniwersalne" plyty maja duzo m
>niejsza wydajnosc niz te z obsluga tylko DDR i co tu zrobic? Dalej - jezeli
Te maja taka samo wydajnosc jak kazda inna na KT266A - czyli ok.
Pod intela o takim rozwiazaniu (plyta pod SDR iDDR nie slyszalem - z
reszta pakowanie SDR pod P4 to pomylka)

>byla by to plyta tylko na DDR-y to ile ich na poczatek kupic? 128 wystarczy
>pod takie procesory? I ostatnie pytanie to takie czy pod ten sprzet (docho
Ilosc pamieci dobieraj w zaleznosci od tego co na kompie bedziesz
robil a nie na jakim to sie bedzie dzialo rocku.

>dzi jeszcze HDD 40Gb 7200, GeForce 2 Mx400 tv-out, Sb 128pci, cd-rom i nag
>rywarka) wystarczy 300W-atowy zasilacz? mysle ze tak ale upewnic sie musze
>:)
Powienien starczyc. Oczywiscie jesli kupisz jakis totalny shit to
problemy moga sie zdarzyc.
BTW ta grafa jesli planujesz grac zupelnie nie pasuje do takich
prockow - za cienka i tyle -pomysl o GF3, Radeonie 9100 vel 8500.

Pozdrawiam
Swiatecznie
GLide