niekompatybilnosc wspolczesnego hardware

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 26 Dec 2002 - 04:05:40 MET

czesc;

jak widac, bardoz czesto pojawiaja sie na grupie pytanka o
konfiguracje; do czegos tam, czy takie podzespoly to dobry wybor;

rownie czesto pojawiaja sie pytania o wybor miedzy konkretnymi
podzespolami z danej kategorii, np: ktory dysk wybrac;

no to, wyglada na to, ze jakby sie chcialo odpowiedziec na pytanie
ogolne o konfig, to wytarczy podac linki do odpowiedzi na pytania,
ktore dotycza danej grupy podzespolow;

a tak nie jest ;) pojawiaja sie glosy, ze w "takim zestawie to lepiej
zamienic xx na yy";

czy takie odpowiedzi opieraja sie zawsze na znanej niekompatybilnosci
podzespolow? czy raczej na zasadzie: "ja mam w domu prawie taki sam
zestaw, ale mam inny dysk; to napisze, zeby gosciu zmienil dysk";

bo jesli to drugie, to wychodzi pytania zadaja osoby "niesamodzielne
sprzetowo" - i chca miec tylko potwierdzenie, czy dana konfiguracja
sie wogole odpali; same nie sa w stanie powiedziec, szukaja
potwierdzenia na grupie;

a z drugiej strony te potwierdzenia sa malo warte, bo ludzie po prostu
pisza o konkretnym zestawie, do ktorego maja dostep, albo ktory sam
skladali;

np. odpowiedz na pytanie co wybrac "xx czy yy", ktora brzmi "wez xx,
bo ja zlozylem juz ze dwadziescia zestawow z xx i zaden klient nie
wrocil niezadowolony", wcalnie nie oznacza, ze yy jest gorsze; ba, to
yy moze byc nawet lepsze, ale pojawia sie jakim mit, zeby lepiej brac
xx;

oczywiscie zmierzam do tego, ze porady dotyczace zestawow, sa w
wiekszosci pisane przez "masowych informatykow", dla ktorych maja
znaczenie wlasnosci trzeciorzedne; i pokazywaloby to, ze za
konstruowanie zestawow komputerowych biora sie zupelni amatorzy i ze
jest ich cala masa;

czyli wychodziloby na to, ze sprzet mamy superkompatybilny /wierze, ze
tak jest - poza udokumentowanymi przez producentow przypadkami/ i
wlasnie dlatego wszystko ze wszystkim bedzie dzialac, czyli dyskusje
typu "czy taki zestaw jest dobry", sa po prostu strata czasu; a jak wy
sadzicie?

pozdrawiam;
adas;

--
jeszcze nie wyprowadzilem sie do Wroclawia;
ale skoro caly Poznan sie tam przenosi?