Odp: Jaka nagrywarka ????

Autor: Seki (seki_at_amigo.pop.pl)
Data: Wed 25 Dec 2002 - 14:32:45 MET

> Zgodzę sie z kolegą tylko cześciowo. Faktycznie, zauważyłem, że nowe
> nagrywarki nie przerywaja procesu nagrywania w połowie, chyba wszystkie
> zaopatrzone sa w systemy zabezpiecvzające typu SmartBurn itp. Sam
> użytkowałem LG 32/10/40 , obecnie LiteOn 32/10/40. Przewagą LiteOn jest
> napewno obsługa ATA i podobno lepszy odczyt płyt zabezpieczonych przed
> przegrywaniem.

Mozliwe, ze lepszy odczyt tego negowac nie moge ale po co lepszy jesli
wszystkie plytki ktore byly czyms zabezpiecozne bez problemu udalo mi sie na
LG odczytac :) I chyba Cie zaskocze. LitOny jako jedyne z dostepncyh na
rynku (na95% sie nie myle) nie ardza sobie z kopiowaniem plytek
zabezpieczonych SecuRomem. Owszem wypali taka plytke bo zrobia to wsyztskie
nagrywarki, ktore poprawnie odczytuja i zapisuja dane subkanalowe, ale
krazki zabepieczone SecuRomem i wypalone przez LiteON nie zawsze dzialaja.
LG 32/10/40 natomiast odczytuje i zapisuje bez problemu plyty zabezpieczone
przykladowe zabezpieczenie jak chocby SecuROM czy SafeDisc V2, podczas gdy
np tak poecane przez wsyztskich Plextory, czy Ricohy nie daja sobie rady z
SafeDisc V2. Jesli chodzi o LG to nie polecam jedynie tej o predksoci
24/10/40. To chyba najgorsa nagrywarka ostatnich czasow ;-> Co do tego
Twojego LiteOn to chyba 32/12/40? Model 32/10/40 tez byl? Tu chyba zaszla
pomylka. Ale nie o tym chcialem napisac. liteOn na pewno tez maja swoje
plusy, ale ze wgledu na swoja budowe, a dokladniej zastosowany laser duzej
mocy, nie sa w stanie bezpiecznie nagrywac z predkosciami mniejszymi niz 8x.
Ktos moze sie zapytac jaki ejst sens nagrywac z tak niskimi predkosciami?
Jest sens. Czym mneijsza predkosc tym dokladniej plytka wypalona a w
przypadku nagrywania plytek Audio powinno sie nagrywac na jak najmneijszej
predksoci bo niektore sprzety grajace maja napedy bardzo wolne. Podczas gdy
wszyscy poelcaja ludzia nagrywarki Plextora to ja bede odradzal i wypowiadam
im wojne :) Plextory to gowna za duza cene. Wystarczy, ze masz porysana
plytke to juz odmowia ci jej odczytu. Podczas gdy ta sama plytke Plextor
odczytywal przez 68 minut LG uporalo sie z tym smaym krazkiem w niespelna 64
sekundy przy 100% dokladnosci, ale tu przyznam wyzszosc nagrywarek
poelcanych przez przedmowce. liteOny wypadaja tutaj z tego co wiem ejszce
lepiej (to wlasnie przez ten laser duzej mocy). Wydaje sie, ze nagrywarki
renomowanych producentow (Plextor (!), TDK, Yamaha) powinny bez poblemy
odczytywac i zapisywac krakzi o niestandardowej wielkosci, mysle tu o 90 i
99 minutowych. Znowu sie okazuje, ze te drogie nagrywarki nie radza sobie, a
LiteON, LG, czy TraxData radza sobie bez problemu

> Natomiast na żadnerj ze wspomnianych nagrywarek nie udało mi
> sie nagrac płyty z maksymalną prędkością. Używam najpopularniejszych i
> tanich płytek CDR Platinium, Esperanza,czasem innych, które maja
oznaczenie
> max 40x, a tymczasem na ww wspomnianych nagrywarkach prędkość nagrywania
> max. 24x. Nie zalezy mi akurat na tym, żeby zaoszczedzić pół minuty, ale
> denerwujący jest sam fakt, że nagrywarki nie odpowidają parametrom.
Tak? Sprawdzales to? Ja nie wiem. Nagrywam zawsze na 16x, a Audio na 8x. Ale
oczywistym jest, ze czym szybciej nagrywasz tym wieksze prawdopodobienstwo
bledu. A to, ze LiteON sobie moze i radzi z takimi predksociami lepiej to
dlatego, ze ma bardzo silny laser. Ale ten laser tez ma swoje minusy o
ktorych juz pisalem.

> [...]
> nagrywać tylko na wybranych (czyt. droższych) nośnikach ,ale recenzenci
> LiteOn nic takiego nie piszą.
> Osobiście, jak już wspomniałem, nie zalezy mi tak na prędkości, staram się
> nagrywać płyty z prędkością 12-16x.
> Niepokojący też fakt, że części płyt nagranych na ww. wspomnianych
> nagrywrkach nie moge później odtworzyć.
> Może dlatego, że divxy skompresowane są w ten sposób, aby zajmowały cała
> powierzchnie standardowej płytki 703 MB i czasem maja o kilka kilobajtów:)
> za dużo..i standardowy CDROM nie może ich potem odczytać.
Wypalilem za pomoca LG 32/10/40 duzo ponad 100 krazkow z divixami i
wszystkie dalo sie odczytac.

Pozdrawiam
Seki