Re: jak dokladnie dziala zworka cap limit na dysku maxtor 60G

Autor: Wonder (wonderS34_at_poczta.fm)
Data: Sun 24 Nov 2002 - 01:05:16 MET

> jak dziala taka zworka to znaczy czy tylko obcina partycje powyzej 32G
> czy tez w partycjach ponizej 32G sa inaczej numerowane sektory
fizyczne
> do logicznych
> lub inaczej czy bezpiecznie mozna pracowac na dysku obcietym
> i dane rownie dobrze beda widoczne po zdjeciu zworki po przejsciu na
> na kompuer ktory nie ma ograniczen biosa dla dyskow > 32G

Podłączyłem dysk 40GB do starego PC. Bios płyty w ogóle nie
rozpoznał dysku. Zawieszał się podczas rozpoznawania dysku.
Po założeniu zworki wszystko działało OK, ale 8GB leży odłogiem.
Myślę że ta zworka zmienia układ ścieżek, cylindrów, itp.
podawanych przez dysk biosowi. Po zdjęciu zworki ten układ
znów się zmieni. Nie wiem czy będzie to można wtedy odczytać.

Wonder