Re: Kontroler DMA 100

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Thu 21 Nov 2002 - 22:20:30 MET

josh wrote:

> dyski byly w trybie UDMA5 - to jest pewne. test hdparm -tT pokazywal
> wynik bardzo wysoki (juz nie pamietam ile, ale na pewno powyzej 20MB/s
> dla transferu z dysku i 250MB/s dla transferu cache (dokladnie nie
> pamietam) Niestety kopiowanie samych plikow trwalo strasznie dlugo :-(
> moze byly troche pofragmentowane, ale bez przesady... 8 minut?

Przede wszystkim zrób osobny test kopiowania po partycji ext2|3 i osobny
po FAT, monitoruj przy okazji aktywność systemu czymś pouczającym
(polecam gkrellm). Jak mierzyłem takie rzeczy na ext3 to transfer był
bliski maksymalnemu dla dysku, o ile kopiowanie szło w jednym procesie (a
nie dwa równoległe). Dokładnych pomiarów porównawczych FAT vs ext2|3 nie
wykonywałem, ale oczekuj że FAT pod Linuxem będzie wolniejszy nawet do
paru razy (zależnie od tego, czy FAT16, czy FAT32, wielkości i ilości
klastrów, fragmentacji). Po prostu tu już wpadasz nie na ograniczenia
sprzętowe, tylko implementację danego FS.

--
Pozdrówka,
        Artur