Re: Kontroler DMA 100

Autor: slash_at_nospame-con.pl
Data: Thu 21 Nov 2002 - 10:16:54 MET

Dr_Fatum <Dr_Fatum_at_interia.pl> wrote:
> Witam .
>
> Do mojej plyty Abit bx6 v.2 dokupilem kontroler DMA 100 Raid . Dokladnie
> Abit Hot Rod 100 Pro na chipsecie HP 370 . Zainstalowalem drivery , tasiemka
> ATA100 podlaczylem dysk Segate bar IV 40GB ( 7200 ob ) . Wystartowalo .
> Podczas ladowania kontroler rozpoznaje dysk - primary master , ale ja nie
> widze zadnej poprawy szybkosci .
> Mam na dysku dwie partycje . Kopiowanie np. filmu 700 MB z jednej partycji
> na druga zajmuje tyle samo czasu , ile przed podlaczenim kontrolera .
> [...]

Ten temat powraca co jakis czas jak bumerang.
Na pocieszenie moge Ci powiedziec ze ja mam na kontrolerze UDMA33 i
wolniejszym komputerze taki sam transfer jak na UDMA66 na kompie z
procesorem dzialajacym 3 razy szybciej.

Na rzeczywisty transfer sklada sie mnostwo rzeczy, m.in. filesystem
(tutaj VFAT), umiejscowienie pliku na dysku (blizej - dalej poczatku),
poszatkowanie (fragmentacja), rodzaj tasmy (40 czy 80-tka - wbrew pozorom
ma znaczenie), etc, etc,
Temat byl juz walkowany kilkakrotnie.

slash