Re: Bios bateria cd

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Wed 20 Nov 2002 - 22:31:21 MET

Remek wrote:

>Witam. Juz raz zadawalem pytanie co sie dzieje gdy pada bateria plyty
>glownej. U mnie resetowal sie zegar oraz ustawienie Numlocka(w biosie)-
>czyli raczej normalny objaw. Natomiast czy jest mozliwe aby resetowal sie
>komputer? Tzn gdy jest normalnie wylaczony, ponowne uruchomienie przypomina
>start po zaniku napiecia z tym tylko ze nie skanuje dyskow a wlacza sie sam
>po wlaczeniu listwy zasilajacej.Czy taki objaw to rowniez wina bateri??
>Wlasnie ostatnio wymienilem i mam podejrzenie ze mogla to byc stara bateria
>nie trzymajaca napiecia
> [...]
Jeśli bateria ma zbyt niskie napięcie, to nie podtrzymuje pamięci cmos,
w której są zapisywane są ustawienia biosu. Efekt jest taki sam jak po
wykonaniu "clear cmos" za pomocą zworki na płycie, czyli pojawiają się
nastawy fabryczne - jeżeli fabrycznie opcja dotycząca zachowania się
komputera po zaniku napięcia była domyślnie ustawiona na "stay on" , to
komputer zachowuje się w sposób przez ciebie opisany.