Predkosc dysku: benchmarki vs kopiowanie plikow

Autor: Hazel (hazel_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 20 Nov 2002 - 21:10:43 MET

Mam od niedawna dysk Maxtora 60gb udma133 (podlaczony do plyty z supportem
dla udma133) i nie wiem czy jego wyniki powinny mnie cieszyc czy martwic. W
Sandrze wyniki mam nastepujace:

Buffered Read - 64 MB/s
Sequential Read - 39 MB/s
Random Read - 8 MB/s
Buffered Write - 41 MB/s
Sequential Write - 37 MB/s
Random Write - 10 MB/s
Average Access Time - 7 ms

Wydaje mi sie, ze wyniki z buffered read nie sa zbyt wysokie. Czy moze sie
myle?
A tak naprawde, to ktory z tych wynikow jest najblizszy obrazowi tego, co
sie dzieje przy faktycznym kopiowaniu plikow? Zrobilem taki tescik: plik
700MB kopiuje z jednej partycji (zaczyna sie od 24GB) na druga (od poczatku
dysku). Wynik: 70sekund, czyli jak byk 10 MB/s.
Wydaje mi sie to troche duzo. Czy slusznie?

Pozdrawiam,
Hazel