LCD: Flatron L1510S

Autor: witoldyna_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 20 Nov 2002 - 12:42:13 MET

Witam,

Ten temat był już wałkowany na tej liście, ale tak naprawdę nie wszystko
zostało poruszone.

Czy jest ktoś mi w stanie wytłumaczyć z czego biorą się nieostrości pikseli na
matrycy LCD i czym to regulować. Mam w pracy wiele laptopów i na niektórych
modelach jest to b. widoczne (na niektórych nie ma tego efektu).

Nieostrości występują regularnie coś jak pasy poziome lub pionowe. Mam ochotę
na monitorek LG: Flatron L1510S i po oględzinach w sklepie zauważyłem
te "nieostrości" występujące "pasami". Regulacja phase / clock powoduje tylko
przemieszczanie ich w inny obszar!

Czy wynika to z wady danego modelu, czy ta technologia już tak ma?
A może to kwestja karty. Ten w sklepie miał grafikę z płyty!

Ustawiona była rozdzielczość 1024x768 75Hz. Niestety nie sprawdzałem tego na
innych rozdzielczościach.
Monitorek ten jest dość ciekawy: duży kąt o czas <25ms - przynajmniej tak
podaje producent.

Czy ktoś z Was może ma takiego LG?

pzdr,
Witold