Re: jak wlutowac tyci opornik w płyte?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 21:41:21 MET

In article <are14h$pm1$1_at_news.tpi.pl>, togo wrote:

> moj pomysl jest taki zeby probowac topic cyne rozgrzana igla...

Igłą nie da rady, bo od razu ostygnie. Ja to robię w ten sposób, że owijam
grot lutownicy cienkim drutem miedzianym (wyciągniętym z jakiegoś cienkiego
kabelka), obcinam go tak, że końcówka tego drucika wystaje jakieś 3mm i tym
końcem drutu lutuję. W ten sposób grzebałem kiedyś w zegarkach
elektronicznych i to działa. Jak już napisano, lepiej użyć lutownicy
grzałkowej, ale ja używam transformatorowej i nigdy z tego powodu nic się
nie zepsuło. Dla pewności można połączyć kablem jedno wyjście do grotu z
masą lutowanej płytki.

Paweł