korekcja gamma n karcie graficznej - jak dziala?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 16:15:37 MET

Szukam po internecie i nie mogę znaleźć. Chodzi mi tylko o informację, czy
"sprzętowa" korekcja gamma na karcie powoduje utratę części palety kolorów,
czy nie. Tzn. czy jest robiona jako tablica 8bit->8bit, gdzie 0=0, 255=255,
a pośrednie wartości są przyporządkowane nieliniowo i w związku z tym
niektóre wartości z tablicy wyjściowej nie są nigdy wykorzystywane. Czy może
to jest robione jakoś analogowo, albo przynajmniej na większej liczbie
bitów, tzn. przetwornik C/A na wyjściu karty musiałby mieć więcej niż 8
bitów?

Paweł