Re: obroty coolera & potencjometr

Autor: Alchemist (al_at_alchemia.net.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 09:49:04 MET

W poprzednim odcinku: <3DD9EDF9.31BAB215_at_magsoft.com.pl>
 Radoslaw Sokol wykaligrafowal\a:

> Hi,
> W zależności od czego?
> Nie.
> Najprostsza wersja:
>
>o o +12 V
>| |
>| |
>= pot. |
>= (np. 10k) !/ C
>=<-------------! NPN mocy
>= !\ E
>= |
>| |
>- -
>
> Obniży nieco maksymalne obroty, ale umożliwi dość dokładną
> [...]

Co się stanie jak zjadę potencjometrem do masy? może trzeba coś w szereg
włączyć? no i jaki tranzystor proponujesz? ja wiem że komputer nie jest
idioto-odporny ale czasem są złośliwi koledzy testujący odporność na ekste-
malne warunki pracy (np. studenci w akademiku po imprezie ;-))

Marcin

--
 A.L.C.H.E.M.I.S.T.:
 Artificial Lifeform Calibrated for Hazardous Exploration /