Re: Okulary do dłuższej pracy przy komputerze ?

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 01:11:06 MET

plitkin wrote:

> Jesli nawet NIE JEST okularnikiem, do do dluzszej pracy przy kompie
> powinien im sie stac (korekcja zerowa), lecz z antyrefleksem.

Jakieś mi to zadziwiające. Antyrefleksy antyrefleksami, rozumiem, że jak
już ktoś szkła dźwiga (jak np. ja) to warto rozproszenia zmniejszyć,
zwłaszcza na ujemnych soczewkach robi się tło. Ale 0 + antyrefleks to
daje i tak więcej odbić i tła niż bez ... chyba że o jakiś inny efekt
chodzi? Tylko, żeby ktoś niezainteresowany finansowo to wyklarował :-/

> Ja jestem okularnikiem tylko dlatego, ze nie zastosowalem sie do takiej
> porady swego czasu i nie kupilem zerowek z filtrami. Dwa czy 3 lata
> pracy prz starej 14'' daewoo zrobily swoje i teraz jestem okularnikiem i
> bez okularow nie siadam za komputer.

Acha, stara 14", pewnie 60Hz i ciekawa (roz)bieżność plamki połączona ze
specyficzną klasą stabilności obrazu :-> ... wszystko jasne. 60Hz to ja
widziałem jako znośne tylko w wykonaniu Silicon Graphics - ale oni chyba
inny luminofor mieli.

--
Pozdrówka,
        Artur