Re: IDE - jak podlaczyc?

Autor: GolDek (wkroliko_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Tue 19 Nov 2002 - 00:34:24 MET

Użytkownik RP napisał:
> no i czesc osob twierdzi, ze nie zwolni - lub jesli
> juz to minimalnie

Zwolni. Minimalna różnica będzie np. przy dwoch dyskach jeden ATA100
a drugi ATA66, bo większość dysków nie osiąga nawet maksymalnego
transferu dls ATA66. Ale ATA100 i ATA33 to już tego pierwszego przychamuje.
Generalnie zawsze napędy podpięte na jednym kanale pracują w standardzie
tego wolniejszego.

(w czasie pracy rownoleglej) - no a na stronie jest
> napisane, ze urzadzenia zwolnia do tego ktore pracuje najwolniej
>(czyli dysk
> ATA 100 bedzie pracowal jako ATA 33) - i jest dalej tekst, ze bedzie to
> skutkowalo "pewnym spadkiem wydajnosci" - no wlasnie - przeciez jest _chyba_
> kolosalna roznica miedzy dyskiem pracujacym w trybie ATA 33 i ATA 100 ?? -

Kolosalna to może nie.

> czy takie spowolnienie nastapi tylko w przypadku korzystania z obydwu
> urzadzen w jednym czasie czy tez bedzie non-stop ?? (pytam bo wolalbym
> podpiac wlasnie 2 dyski, nagrywarke i dvd dokladnie tak jak opisano na
> stronie - a teraz to juz zglupialem - plyt w locie nie bede kopiowal -
> chodzi mi raczej o szybkosc dzialania dysku/nagrywarki)

Na kanale IDE w jednym czasie może odczytywać lub zapisywać tylko jedno
urządzenie.Drugi może przesłać dane jak to pierwsze zakończy pracę.
Jeśli nie będziesz nagrywał on the fly - to jest to najlepsze
rozwiązanie.Oczywiście, jeśli dyski (obydwa ) pracują w szybszym trybie
niż napędy optyczne.

--
Pozdr
GolDek