Re: IDE - jak podlaczyc?

Autor: RP (r.p.2002_at_wp.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 16:02:24 MET

Użytkownik "Mariusz Konarski" <maniek22_at_usunto.z.pl> napisał w wiadomości
> Wczytaj sie dokladnie! W pierwszym przypadku sa dwa kontrolery (np.
> zewnetrzny - poza plyta)
> zas w drugim przypadku sa dwa kanaly (jeden kontroler)!!!!!

ok, ok - faktycznie - przyjalem, ze kontroler to wlasnie kabelek - a tu
chodzi o calosc :-))

ale mam w takim razie dalsze pytanie - kilka wiadomosci wyzej pytalem o
spowolnienie urzadzen podpietych na tym samym kablu (czyli kanale jesli
dobrze rozumuje :-)) ) - no i czesc osob twierdzi, ze nie zwolni - lub jesli
juz to minimalnie (w czasie pracy rownoleglej) - no a na stronie jest
napisane, ze urzadzenia zwolnia do tego ktore pracuje najwolniej (czyli dysk
ATA 100 bedzie pracowal jako ATA 33) - i jest dalej tekst, ze bedzie to
skutkowalo "pewnym spadkiem wydajnosci" - no wlasnie - przeciez jest _chyba_
kolosalna roznica miedzy dyskiem pracujacym w trybie ATA 33 i ATA 100 ?? -
czy takie spowolnienie nastapi tylko w przypadku korzystania z obydwu
urzadzen w jednym czasie czy tez bedzie non-stop ?? (pytam bo wolalbym
podpiac wlasnie 2 dyski, nagrywarke i dvd dokladnie tak jak opisano na
stronie - a teraz to juz zglupialem - plyt w locie nie bede kopiowal -
chodzi mi raczej o szybkosc dzialania dysku/nagrywarki)

pozdrawiam,
RP