Re: Kontroler ATA100 STLAB

Autor: Zbig (zbig_at_z.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 22:34:10 MET

RusH wrote:

> ale po co ci to ?
> od promisa jest szybsze w trybie pseudoraidu , wolniejsze jesli uszywasz na
> tym dyskuf normlanie

  Po co, po co...
To pytanie niewątpliwie dużo wnosi do sprawy :)

A jest tak: Hdd 20GB, Hdd40GB, DVD, CD-RW i... dysk w "keszeni"
(niezbędny). To już pięć urzędzeń. Po kupieniu DVD nie widzę innego
wyjścia niż dodatkowy kontroler.
Więc kupilem krzaka "Avacs" Ata133 Raid - 129 pln (ata100 STlab 99pln,
Promise ATA100 199pln, Promise fasttrack Raid 699pln!) - jak mam wtopić,
to te 30pln więcej nie stanowi, a jak będzie OK, to jednak warto.
  Rezultat: działa! Ata133 i Raid to na przyszłość, a obecnie mam w
kompie 4xhdd+DVD+CDRW (no musiałem dolożyć dodatkowe wtyki zasilania -
teraz kontroluję temp. i napecia zasilacza - chyba jest OK.)
Pojedynczy dysk na karcie i na wbudowanym IDE ma taką samą wydajność,
więc jest w porządku. Jak kupie nowy dysk (tak z 80Gb) to ze starych
zrobię stripa.
I to tyle.

Zbig.