Re: Drukarka na LPT czy USB

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_f2virt.onet.pl)
Data: Mon 18 Nov 2002 - 01:43:22 MET

Dnia 18.11.2002 01:01 , plonker powiedział:

> a jesli w windowsie uruchamiam dosowy program to czy jest jakas
> mozliwosc drukowania przez USB?

Jest możliwość ale nie wprost. Można np skorzystać z programu
windowsowego PrintFile, który sam pobiera pliki wydruków z wskazanego
katalogu i drukuje je via usb. Oczywiście program dosowy musi drukować
"do pliku" w tym katalogu. Jeżeli nie ma opcji druku do pliku to
dodatkowo można skorzystać z programu przechwytującego port drukarki
(LPT) np vprint.

> albo czy mozna by podlonczyc USB i
> LPT jednoczesnie (programy windowsowe korzytaja z USB a DOSowe z LPT
> - poniewaz chcac drukowac w okienku dosowym wyskakuje zawsze ekran ze
> program dosowy chce przejac kontrole nad potrem drukarki, i czasem w
> tym momencie wyskakuje jakis blad, szczegolnie gdy dodamy do tego
> jeszcze klucz hardwarewy do programu dosowego + przełącznik)

Jeżeli myślisz o dwóch drukarkach to można jak najbardziej.

Jeżeli masz jedną drukarkę z portami LPT i USB to najsensowniej
podłączyć korzystając tylko z LPT. Podłączenie równoczesne mija się z
celem i nie wiem czy w każdym przypadku jest nawet możliwe.

pozdrawiam
Sławek