Błąd BIOS po 'soft reset' Abit BE-6II

Autor: Piotr Zgliczyński (pzglicz.usunto_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 17 Nov 2002 - 20:35:02 MET

Witam!

W październiku upgrade'owałem mojego Abita BE-6II (v.1.0), mocując tam PIII
933(wcześniej siedział tam Celeron 466). Razem z procem zmieniłem
przejściówkę Slot1-FCPGA z jakiegoś no-name'a na Jamicona.

No i pojawił się taki problem: co iles restartów Win ME zdarza się, że komp
zatrzymuje sie na etapie BIOSowej autodetekcji napędów z komunikatem
'checksum failure - defaults loaded'. Z początku zacząłem podejrzewać
bateryjkę (jeszcze jej nie wymieniłem), ale jakoś nie wierze że to jej
wina - problem nigdy nie wystąpił po włączeniu zasilania ani 'hard-reset'
tylko własnie przy normalnym Win-owym restarcie typu 'uruchom ponownie'.
Poza tym przy Celeronie BIOS nie pochrzanił się ani razu.

Płyta ma 2,5 roku i jest niekręcona (proc oczywiście też). Reszta wygląda
tak:
GeForce 2 MX400 64MB
256 MB RAM FSB 133
CD-ROM x48 czy 52, nie pamiętam
CD-RW
SB Live

Poza tym żadnych niespodziewanych zwisów i innych cudów. Jakieś
doświadczenia w tym temacie?

--
Pzdr.
pmz.