Taktowanie pamieci, FSB i inne takie tam....

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 21:15:45 MET

Czy moglby mi ktos laskawie wytlumaczyc lub dac linka do tekstu: jak to jest
z czestotliwoscia magistrali, z taktowaniem pamieci i td... Tzn. chodzi mi o
AMD i DDR-ry. Bo nie do konca rozumiem co to jest asynchroniczne czy
dynchwoniczne taktowanie pamieci, czym sie rozni...
Ja mam Soltek DRV4 + Duron 1,2 + DDR 266 (CLK2). W biosie mam ustawione
taktowanie ram na 133 MHz, procesora na 100 (standardowo). Czy to jest OK
(zakladajac, ze nie chce overclockingu stosowac). Czy to taktowanie
procesora jest to magistrala FSB????
 I Co by bylo gdybym zalozyl Athlona np. 1,6+ - jak by bylo z taktowaniem?
Czy taktowanie pamieci jest uzaleznione od magistrali? Tzn. jezeli podkrecam
magistrale do 114 MHz (bo przy taki mustawieniu mam system stabilny) - czy
musze zmienic taktowanie pamieci???? Na jakie?
Bede wdzieczny za wytlumaczenie tematu zwiazanego z taktowaniami i
magistralami, bo nie do konca rozumiem to wszystko....
Aha - i jeszcze jesdno: moja plyta jest na KT266a, wiec mam magistrale
266MHz? Czy dobrze rozumiem? Wiec czego dotyczy ta magistrala - skoro procek
dziala na 100, a RAM w najlepszym przypadku na 133 moge ustawic????