Płyta Shuttle HOT 661/P a SDRAM 133MHZ

Autor: MAX (max_kr[NO_SPAM_WYTNIJ_TO)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 21:11:33 MET

Jak może niektórzy pamiętają opowiadałem na grupie moje problemy z
dokupieniem RAMu do płyty jak w temacie. Dla przypomnienia podam, że
poszedłem z kompem do dwóch sklepów, gdzie powiedziano mi, że SDRAM 133 MHz
nie nadaje się na tą płytę i nie chcieli założyć. Dla nieobeznanych w
temacie powiem, że jest to płyta z chipsetem i440BX AGP, a zamontowany jest
na niej proc Celereon 400MHz i 1x32MB SDRAM 100 oraz 1x 64MHz SDRAM 100.

Na grupie powiedziano mi, że założenie SDRAMu 133MHz spowoduje, że ten nowy
będzie działał z prędkością starego, tj. 100MHz i wszystko będzie OK. Tak
więc postanowiłem zaryzykować.

Kupiłem na początek 1x256MB SDRAM 133 MHz (miałem kupić 2) i włożyłem na
płytę. Efekt: komputer widzi tylko 128MB które mi absolutnie nie
wystarczają, czyli kasa poszła w błoto.

Tak więc szanowni państwo specjaliściz p.c.p. - otóż nie znacie się tak jak
myślicie a rację mieli Ci ze sklepów (szkoda tylko że ich nie posłuchałem)

Pozdro
MAX