Re: CD-ROM

Autor: Jakub (jakub1234_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 19:00:01 MET

Użytkownik "Kaja" <fatum_at_friend.pl> napisał w wiadomości

Myślę ,że twoje problemy wynikają z błędów w Windows, a nie z awarii napędu
CD-ROM

> Witam!
> Od niedawna mam problemy z CD-Romem.Był wyczyszczony parę miesięcy
> temu,działał pięknie,a teraz...nie widzi płytek.
> _Widzi tylko jedną,w mig ją rozpoznaje i czyta,to znaczy,że zepsuty nie
> jest_.
> Nie uruchamia mi także tych,które powinny się same uruchomić.

Jest to spowodowane wyłączeniem autostartu płyt CD. Niektóre programy same
to wyłączają podczas instalacji.
Sprawdź:
Start>Ustawienia>Panel sterowania>System>zakładka Mendżer urządzeń>gałądź
CD-ROM
Powinnaś zobaczyć wszystkie napędy zainstalowane w komputerze. U mnie jest
to "Mitsumi CD-ROM FX162T", w twoim komputerze będzię inaczej. Zaznacz
napęd, kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz Właściwości. Przejdź do
zakładki ustawienia i zobacz czy jest zaznaczona opcja Automatyczne
powiadamianie przy włożeniu. Zaznacz ją i zrestartuj komputer.

> Robiłam już różne sztuczki,ale moje wysiłki na nic.Komunikat jaki się
> pokazuje to:*urządzenie nie jest gotowe*.

Sugeruję reinstalacje windowsa, ewentualnie usuń w panelu sterowania z
menadżera urządzeń napęd CD-ROM, zrestartuj komputer i zobacz czy to pomoże.
Windows i tak sam puźniej wykryje napęd i zainstaluje odpowiednie
sterowniki.

Jeśli nie chcesz reinstalować Windowsa to możesz sprubować wyłączyć w BIOSie
oszczędzanie energii, ponieważ możesz mieć konflikt przerwań: CD-ROMu i
mechanizmu oszczędzania energii ACPI.

Pozdrawiam
Jakub