Re: 256 czy 512 oto jest pytanie

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Sat 16 Nov 2002 - 15:14:17 MET

Użytkownik "ix1" <ix1_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Jest sobie Athlonik z win Me i 256 ramu.
> Pewnego razu po telefonie do "fachowca" i spytaniu ile kosztowało by
> dołożenie do 512 ramu podał cene i stwierdził " ale to będzie chodzić
> wolniej dużo wolniej"
>
> Mowa o kościach SDRAM
>
> Co o tym myślicie (to prawda??)?

Czy wolniej nie potrafię powiedzieć. Ile Windowsy DOSopochodne pamięci
obsługują - niedawno puściłem na grupy to pytanie - jednoznacznej odpowiedzi
dostałem pomimo szczerych chęci grupowiczów. Wiem (o czym przekonałem się
praktycznie), że Windowsy z tej grupy nie lubią za dużo pamięci. Ja niedawno
powiększyłem swoje 512 do 768 i Windowym 98 (z tego postanowiłem
przynajmniej czasowo zrezygnować) i ME zaczął "głupieć". Niejednokrotnie
odmawia prawidłowej pracy twierdząc, że jest za mało pamięci!!! Na szczęście
nie jest to mój podstawowy system operacyjny (mam konfigurację
wielosystemową) i z tymi komunikatami sobie poradziłem. Podstawowym systemem
w moim komputerze jest Windows XP. Windowsa ME utrzymuję, ponieważ nie
wszystkie aplikacje, które ja lub domownicy używamy prawidłowo się zachowują
pod Windowsami opartymi na technologii NT.

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl