Zwalony MBR - co zrobić?

Autor: Jarek Granat (jarek_at_wytnijto.adeon.lublin.pl)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 20:23:30 MET

Witam.
Dziś zdarzył mi się niemiły przypadek. Podczas pracy w IE, dysk stracił
dopływ zasilania (lekko zwalone kabeli doprowadzające prąd). Zwykle w takich
chwilach naciskałem reset i po resecie działało dalej.
Dziś niestety zniszczył się przy okazji MBR - przynajmniej tak mi się wydaje,
że to MBR. Po resecie dostałem komunikat "Nieprawidłowy dysk, wciśnij...".
System do Winda XP. Tablica partycji wygląda na nienaruszoną, dane również.
Jak mu pomóc? Pod windowsem 98 wystarczyło dać fdisk /mbr. Tu nie działa.
Tzn udaje, że coś robi, ale bez skutku. Próbowałem rozpocząć instalację xp
od nowa, aby nadpisał sobie MBR. Niestey wywala mi komunikat, że nie może
wgrać windows loadera, bo dysk jest albo uszkodzony albo niesformatowany.
Dodam tylko, że w BIOSie nie ma żadnych mechanizmów zabezpieczających MBR
przed zapisem.

Co robić? Jak najłatwiej wgrać mu master boot record? Na razie rozważam
możliwość zgrania wszystkich danych na inny dysk i spartycjonowanie,
sformatowania starego hdd, a potem instalacja od nowa. Wolałbym tego uniknąc.

Dzięki za pomoc,
Jarek