Re: Jak wprawic w ruch wentylator?

Autor: Tomek (thnet_at_wp.plUSUNTO)
Data: Fri 15 Nov 2002 - 00:20:13 MET

> Musze go uruchomic poza komputerem. Podpialem go probnie pod zasilacz od
> starego laptopa (DC 9,5 V 3A) i dziala, ale chyba tylko na "pol gwizdka".

i prawidłowo bo wentylatorki są przeważnie na 12V - przy niższym napięciu
kręcą się wolniej... Generalnie parametry, których szukasz są wypisane na
wentylatorze :))) sprawdź... ja przed chwilą wyczytałem na jednym coś
takiego 12V 0,1A

Przy czym pamiętaj, że napięcie zasilacza może być mniejsze (wiatraczek
będzie się wolniej kręcił) ale nie większe (silniczek wiatraczka może się
spalić) Wydajność prądowa zasilacza za to odwrotnie - może być większa (nie
będzie w pełni wykorzystana) ale nie mniejsza niż pobór wentylatorka bo
zasilacz będzie się przegrzewał.

--
Tomek