Regulacja napędu CD

Autor: Darkac (dkac_at_echoson.com.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 12:52:30 MET

Przestał mi czytać napęd CD. To znaczy po włożeniu
płytki szukał na niej czegoś, długo zmieniał prędkość,
po czym windows podawał, że urządzenia nie można
odczytać. Czasami jednak działał dobrze kiedy puknąłem
mocno pięścią w komputer. Znaczy się, że coś nie łączy,
siakiś zimny lut cy cuś.
Ponieważ jestem elektronikiem postanowiłem spróbować
naprawić.
Poszukiwania miejsca uszkodzenia nie przynosiły
rezultatu.
Na logikę, to napęd miał trudności z odczytem danych,
może z ogniskowaniem lub trackingiem.
Badając różne podejrzane miejsca pokręciłem też takim
małym potencjometrem znajdujący się na wózku w pobliżu
soczewki. Nie pomogło.
Zdesperowany poprawiłem luty w tych okolicach. Pomogło!
Napęd działał prawie dobrze, ale niektórych płyt nie
zauważał, a w innych szybkość transmisji była niska, to
znaczy ustawiał się na niskich obrotach. Pokręciłem tym
potencjometrem i sytuacja się zmieniła. Jednak takie
ustawianie na chybił trafił nie daje możliwości
ustawienia optymalnego.
Przydałby się jakiś program testujący napęd CD,
umożliwiający znalezienie najlepszego ustawienia tego
potencjometru.
Może ktoś doświadczony zaproponować taki program, lub
udzielić jakiś wskazówek.

Darek