Re: jak podlaczyc 4 urzadzenia IDE?

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 14 Nov 2002 - 15:48:36 MET

"Sander" napisal(la) dnia 2002-11-14 13:35, te oto slowa:

> [...]

Nie, nie prawda - na jednym kanale IDE, urzadzenia moga pracowac w
roznych trybach !.

Zazwyczaj to wolniejsze (powiedzmy pracujace w trybie UDMA Mode-2)
powoduje przerwy (cykliczne spowolnienia szybkosci) pracy tego
wydajniejszego (np. pracujacego w trybie UDMA Mode-5). Dlaczego tak sie
dzieje, proponuje zajrzec do *Archiwum* (patrz -> "timingi" trybow
UDMA). :-)

Zazwyczaj, nie sa to zbyt duze redukcje w wydajnosci/szybkosci jak
"strasza" niektorzy (szybszy naped moze pracowac ze swoim maksymalnym
_burstem_). :-)

> IMHO tak. Podobnie jest z RAM'em, mam qmpla co w kompie ma
> RAM PC66/100/133, czyli 3 kości różnych standardów.
> I jak myślisz, z jaką prędkością one pracują ?
> Oczywiście z prędkością najwolniejszego "urządzenia".

Nooo, tak gdy uklad PC133 pracuje przy 66 MHz FSB (chyba, ze masz na
mysli CAS ?). :-)

--
Best regards, Kosh                  kosh(at)khn(dot)multinet(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"