jak podlaczyc 4 urzadzenia IDE?

Autor: Maly rozowy prosiaczek (mkl_at_poczta.fm)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 11:18:43 MET

Mam plyte abit kt7a (via kt133, ata100) i cztery urzadzenia: dysk seagate
baraccuda IV 40 gb (ata100), dysk samsung 8,4 gb (ata33), nagrywarke lite-on
x32 (ata33), dvd-rom toshiba m16 (ata33).

Do tej pory na IDE1 mialem seageata (master) i dvd (slave), na IDE2
nagrywarke (master) i samsunga (slave). Zmienilem obudowe (kupilem takie
bydle Imperial) i teraz tasiemki sa za krotkie zeby podlaczyc w ten sposob,
a ze znalezieniem dluzszych jest problem. Radzono mi, zeby podlaczyc dyski
razem na IDE1, a cdrw i dvd na IDE2, ale nie chce tego robic bo spadnie
wtedy predkosc przegrywania plyt w locie.

Co radzicie zrobic, jak podlaczyc te urzadzenia w rozsadny sposob? Podobno
kiedy urzadzenie ata100 podlaczam na jednym pasku z urzadzeniem ata33, to
pierwsze nie pracuje z pelna szybkoscia, czy to prawda?

Slyszalem, ze z dysku samsung 8,4 ata33 mozna po wgraniu nowego firmware
zrobic ata33 - to prawda?