Re: Karta muzyczna. Jaka wybrac?

Autor: Sniper (sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 17:37:56 MET

Użytkownik "Michał Młynarczyk" napisał:

> No popatrz - co za kretyni z tych klientów tego
> Antexa - przecież mogliby kupić Live i po problemie.

Produkcja Antexa rozpoczęła się wcześniej niż Creative wypuścił SB 16.
Wtedy SB do pięt mu nie dorastało. Oczywiście jak to jest w tym
światku pogoń za pieniędzmi spowodował, że Creative dogonił
technologicznie swoich profesjonalnych rywali.

> To jak mi to wytłumaczysz, że trzy karty z jakimi
> miałem do czynienia/o jakich słyszałem od bliskich
> znajomych (nie-idiotów) zachowywały się tak jak opisałem.

A może problemem były kiepskie płyty główne/zasilacze? Ja na
kilkadziesiąt kart SB Live! z jakimi miałem do czynienia nie
zanotowałem ani jednego padu karty, choć nie przeczę, że to możliwe
(cały czas podkreślam: nie jestem zwolennikiem SB Live!, ale szanuję i
doceniam możliwości tej karty).

> Ależ proszę bardzo, baw się swoimi
> kartami za 8000zł

Źle mnie zrozumiałeś. W domciu mam wysłużonego SB Live! Value. Nie
kupiłbym nic profesjonalnego, bo nie widzę takiej potrzeby. Poza tym
produkty profesjonalne nie wybijają się aż tak daleko, żebym za nie
płacił taką kasę. A przy moim zestawie głośnikowym nie zauważyłbym
różnicy posiadając takie cudo. A fakt, że mam z takimi kartami do
czynienia, to już inna bajka.

> Potrzebuję karty niedrogiej, bezproblemowej
> i o niezbyt wygórowanych parametrach.

Wszystko jasne. Nikt nie narzuca ci wyboru. Możesz kupić Herculesa.
Pytanie tylko: czy jest mniej problemowy, tańszy i ma podobne
parametry?

> Jeździsz może na co dzień śmieciarką?
> Nie? No popatrz, a przecież właśnie śmieciarek
> używają wszystkie zakłady oczyszczania miasta...

Kiepski dowcip, tylko co to ma wspólnego z kartami muzycznymi? Czy
ktoś próbuje ci narzucać konieczność zakupu SB Live? Nie podoba ci
się - nie kupuj - twoja wola. Ale jak krytykujesz, to uzasadnij
poważnie swoją krytykę. Ja SB Live! też mogę skrytykować, bo wiem
jakie ta karta ma wady. Ale podam ci sensowne przykłady, a nie teorie
w stylu: "wieczne problemy".

> Zapraszam na kurs czytania ze zrozumieniem.

Doskonale zrozumiałem, jakie masz problemy :-)

> Mam w głębokim poważaniu super-hiper jakość
> dźwięku na wyjściu - i tak w większości przypadków
> trafi on do kiepskiego zestawu głośnikowego.

Tutaj masz rację. Po pierwsze: SB Live! nie oferuje super-hiper
jakości na wyjściu, ale odpowiednią jak dla swojej ceny. Po drugie: ja
również jestem przekonany, że z muzyką masz niewiele do czynienia i
dla ciebie wystarczy zwykły, średniej klasy zestaw głośnikowy z tanią
kartą (mi w domu również). Ale są ludzie, którzy kupują stosunkowo
dobrą kartę (np. SB Live!, Audigy) i inwestują w nieco lepsze
wzmacniacze i kolumny głośnikowe.

> Co z tego, że karta ma "wypasioną"
> charakterystykę jeśli sypie się na potęgę

Jeszcze raz dodam, że kompletnie nie rozumiem, co ci się w tych
kartach sypie :-)

Pozdrawiam,
Sniper