Re: Karta muzyczna. Jaka wybrac?

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 16:27:10 MET

Sniper napisał/a...

S> Piszesz tak, bo zajmujesz się technologią audio, czy to tylko twoje
S> prywatne, amatorskie doświadczenia?

 Moje, amatorskie doświadczenia.

S> Co masz na myśli? Plastikowe gniazda obudów na mini-jacki,
S> middle-endowe komponenty z których zbudowane są karty w wersjach OEM?
S> Jeśli tak, to przyjrzyj się rynkowi profesjonalnych kart. Za 10x
S> większą kasę możesz kupić profesjonalnego Antexa SX-31, który osiągami
S> i parametrami technicznymi ledwo dorównuje SB Live OEM. Jedyna
S> przewaga z jego strony to sprzętowy dekoder MP2.

 No popatrz - co za kretyni z tych klientów tego Antexa - przecież
 mogliby kupić Live i po problemie.

S> Tak, była kiedyś pierwsza partia SB Live! 1024 OEM, z którymi były
S> problemy.

 To jak mi to wytłumaczysz, że trzy karty z jakimi miałem do
 czynienia/o jakich słyszałem od bliskich znajomych (nie-idiotów)
 zachowywały się tak jak opisałem.

S> Na szczęście producent szybko wycofał je z produkcji. Inne
S> problemy? Nie znam, no może spora różnorodność sterowników, zmuszająca
S> właściciela do lekkich kombinacji. Próbowałeś instalować Antexa, czy
S> Audiowerka za 8.000 zł? Jeśli nie, to gwarantuję ci: nie masz pojęcia
S> co to są problemy.

 Ależ proszę bardzo, baw się swoimi kartami za 8000zł - mnie akurat
 ten temat nie interesuje. Potrzebuję karty niedrogiej, bezproblemowej i o niezbyt
 wygórowanych parametrach.

S> Inny przykład: RMF FM gra emisję muzyczną właśnie z SB Live! Dlaczego?
S> Bo w momencie, gdy powstawało radio, jako jedyne nie sprawiały
S> problemów. TVN też wykorzystuje Live!
S> Kolejny przykład: większość profesjonalnych systemów emisyjnych (np.
S> DynaSoft, AudioVolt, JazzlerRadio, JWM, David) z racji rynkowych
S> wymogów wprowadziło obsługę kart SB Live!, czy Audigy. Dlaczego? Bo
S> coraz mniej profesjonalnych firm decyduje się na zakup kart za 5.000 -
S> 20.000 zł, jeśli za wiele mniejsze pieniądze można mieć karty
S> dorównujące, a nawet przebijające je w niektórych przypadkach
> [...]

 Jeździsz może na co dzień śmieciarką? Nie? No popatrz, a przecież
 właśnie śmieciarek używają wszystkie zakłady oczyszczania miasta...

S> W tym przypadku widzę, że potrzebny by ci był kurs poprawnej
S> instalacji sterowników. Bo ja sobie nie wyobrażam, żebym musiał
S> reinstalować system po przełożeniu karty do innego slotu.

 Zapraszam na kurs czytania ze zrozumieniem.

S> Creative jest również jedną z najbardziej obleganych firm. A jeśli
S> chce sprzedawać tanie i dobre karty, to musi to robić kosztem czegoś.
S> W tym przypadku kosztem mirrorów i serwerów plików. Mogliby pewnie
S> postawić nowe serwery, tylko ich karty kosztowałyby tyle co produkty
S> Microsoftu. Byłbyś zadowolony?

 Koszt napisania i rozprowadzenia drivera jest dla Creative znacznie
 niższy niż np. dla Abita czy Herculesa - wiadomo, koszty rozkładają
 się na więcej kart. A ani Abit ani Hercules - ani nawet Via, która
 dodaje badziewne AC97 nie wprowadziły takich ograniczeń jak Creaf.
 Z resztą tu chodzi nie tylko o karty - szukałem akurat sterownika do
 kamerki internetowej (za którą swoją drogą przepłaciłem dobre 30%).

S> No tutaj to już lekko przegiąłeś. Zgodziłbym się ze stwierdzeniem:
S> "Bardzo zły stosunek jakości w porównaniu z kartami Delta AudioPhile
S> czy Marc 8 MIDI". Natomiast twoje zdanie ma się nijak do
S> rzeczywistości. SB Live! to najtańsze ze stosunkowo dobrych jakościowo
S> produktów. Stosunek ceny do jakości bije na głowę wszystko co się na
S> tym rynku "rusza".

 Wiesz co? Mam w głębokim poważaniu super-hiper jakość dźwięku na
 wyjściu - i tak w większości przypadków trafi on do kiepskiego
 zestawu głośnikowego. Co z tego, że karta ma "wypasioną"
 charakterystykę jeśli sypie się na potęgę a za sterowniki trzeba
 płacić (Creaf swego czasu sprzedawał Live Ware 3.0).

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM609... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]