Re: UPS'y

Autor: Witold 'V-Tec' Serhej (v-tecODSPAMIACZ_at_3miasto.net)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 12:04:54 MET

"Rafał Rajs" wrote:

> Czy mozecie doradzic lub/i polecic jakiegos UPS'a.
> Nie chodzi o to, aby jak najdluzej pracowal (wystarczy kilka minut), tylko o
> w miare skuteczna ochrone przeciwprzepieciowa etc ....
>
> W tej chwili mam dwa UPS'y APC seria Back-UPS i Back-UPS Pro. W sumie jestem
> zadowolony, bo spelniaja swoja role. Jednak mam duzy problem z siecia
> elektryczna. Zwykle filtry przeciwprzepieciowe nie wystarczyja. Czesto
> padaja zasilacze, czasami wraz niestety z innymi czesciami kompa. W
> komputerach podpietych do UPS'ow nie zauwazylem tych problemow.

Cześć. U mnie to samo (kiepskie zasilanie). Chociaż ostatnio jakby lepiej,
ale spalonych zasilaczy to obecnie mam z 8 sztuk :) - plon z ostatnich ~9
mies.

> Zatem czeka mnie zakup jeszcze kilku UPS'ow. Tylko jeden haczyk. Nie wiem
> czy starczy mi funduszy aby kupic dla wszytkich APC. Stad pytanie, moze
> znacie tansze rozwiazania. Slyszeliscie o Orvaldi? Jakies opinie?

Ja kupiłem APC Cyberfort 500VA
http://www.apcc.com/products/family/index.cfm?id=38
Zaletą ich są standardowe gniazda "wyjściowe". Po za tym mają 3 wyjścia z
podtrzymaniem i 2 z filtracją. Podłączam 2 kompy do jednego UPSa z tym, że
jeden monitor do wyjścia przeciwprzepięciowego. Kupiłem 7 sztuk i na razie
no problem. Elektrownia próbę mi juz zafundowała i wypadło ok ;)

--
Pzdr,
Witek_at_Vectra.A.auto.LPG