Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Wed 13 Nov 2002 - 07:09:28 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

> Ale może widzisz niewyraźnie :) Dlatego pozwoliłem sobie lepiej
> wykorzystać dostępną matrycę :)

No widzisz, kiedy się pisuje tuż przed długim weekendem, ostrość już
nie ta ;-)

> Zgoda. Niektórych takie kropeczki bardzo podnosiły na duchu :)
No właśnie :-))

> Oczywiście, że tak!. Ale wiem, co masz na myśli. Ustalmy: mówimy o
> jakości tekstu, nie obrazu. Oczywiście, że monitor zdecydowanie wpływa

Jakość tekstu wiąże się z jakością obrazu. Jeśli jakość obrazu jako takiego
jest do d...yskietki ;-) to i tekst będzie kaszanką. Może to powodować monitor
(małe pasmo, duża plamka, braki w zbieżności), ale i sama karta grafiki.
Jasne, że za mała matryca powoduje problemy z czytelnością tekstu nawet
przy dobrej jakości obrazu (vide wspomniany tryb 80 znaków na C64).
IMHO jednak matryca 8x8 pozwala oddać kształty liter na tyle wiernie, że
nie ma problemów z identyfikacją liter (czytelnością tekstu). Oczywiście literki
wyglądają nieco kanciasto, ale są czytelne.
Oczywiście, większa matryca to ładniejszy tekst (głównie zaokrąglenia), ale do
pewnej granicy (tyle, że dla jednego to 24x18, dla drugiego co najmniej 160x160 :-).
Problemy z tekstem na CGA (również IMHO) bardziej brały się z kiepskich
parametrów monitora i karty, niż z matrycy jako takiej- porównaj wspomniany
przykład z trybem graficznym VGA, gdzie w poziomie na znak też wychodziło po 8 pikselków.

--
Pozdrawiam,   Donik
"All you need is love"