Re: Komputer do grafiki - kilka pytan

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Tue 12 Nov 2002 - 08:04:12 MET

Użytkownik Adam <fuzzy_logic_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqphmo$lij$1_at_news2.tpi.pl...
> Witojcie!
> W tym momencie moje konfiguracja wyglšda w ten sposób:
> - płyta główna MSI na KT266
> - Athlon 1600+
> - 128 MB DDR
> - IBM DTLA 45 GB
> - Plextor SCSI CD-ROM 40X
> - TEkram DC-315 kontroler
> - CDRW Teac
> - DVD Toshiba
> - Wolna kieszeń na dysk
> - Karta grafiki ELSA GF 2 GTS 64 DDR
>
> Okazało się, że będę potrzebował w najbliższym czasie szybkiego
> komputera do grafiki oraz do edycji dŸwięki i wideo. Na kompie
> [...]
sorry ze nic nie wyciąłem ale postaram sie po kolei :
- jesli najmniejszym kosztem to RAM'u nawet 1G i porządnie
skonfigurawac/zoptymalizowac system (jakis Windows ??)
- co do P4 - fakt niektóre programy rzeczywiście cośtam sciemnieją ze
optymalizowane ale ile wyniesie cie przesiadka na P4 ???? lepiej na Max
Ahlona wsadzic
- plyta - no cóz jesli to rzeczywiscie na KT266 a nie na KT266A to patrząc
przyszlosciowo bylo by dobrze przesiasc sie na nowszy chip (nawet na 266A) -
chodzi glównie o optymalizacje pamieci !!!!
- co do dysku - widze za masz SCSI - mozna by kupic jakis dysk kolo 10GB na
SWAP dla systemu i programów oraz pod TEMP - moze byc wiekszy - jesli
muszisz zrzucac dane to jeszcze jakies 80GB
generalnie najlepiej by bylo albo wlasnie SCSI albo RAID (poaczone dwa
szybkie dyski IDE) o serial ATA na razie zapomniej bo wydajnosc narazie i
tak nie lepsza od IDE zwyklego
- po kij ci tyle tych napędów ?? DVD CD CD-RW !!!