Komputer do grafiki - kilka pytan

Autor: Adam (fuzzy_logic_at_go2.pl)
Data: Tue 12 Nov 2002 - 01:24:34 MET

Witojcie!
W tym momencie moje konfiguracja wygląda w ten sposób:
- płyta główna MSI na KT266
- Athlon 1600+
- 128 MB DDR
- IBM DTLA 45 GB
- Plextor SCSI CD-ROM 40X
- TEkram DC-315 kontroler
- CDRW Teac
- DVD Toshiba
- Wolna kieszeń na dysk
- Karta grafiki ELSA GF 2 GTS 64 DDR

Okazało się, że będę potrzebował w najbliższym czasie szybkiego
komputera do grafiki oraz do edycji dźwięki i wideo. Na kompie
będą przetwarzane skany oraz grafika pod Photoshopem,
ponadto grafika 3D na programach takich jak Alias|Wavefront Maya,
3DS Max, LightWave. Ponadto będę często pracował z filmami
o długości kilkudziesięciu minut pod Premiere.
Do tego jeszcze dosyć częste użycie softu typu Cool Edit Pro, SoundForge,
VST i tak dalej.

I tutaj mam pytanie - jak w miarę sensowynym kosztem rozbudować mój
system do takiego poziomu, żebym mógł na tym wszyskim pracować.
Nie oczekuje cudów ale na obecnej konfiguracji działa wszysko w żółwim
tempie.

I tutaj mam pytania:
- czy zmieniać platformę na P4, podobno soft do 3D(Maya itd) oraz Premiere

optymalizowane właśnie pod P4. A jeżeli tak, to czy pisać się na Procka z
FSB
 533 oraz rambusy czy nie? Dodam, że wolałbym szczerze mówiąc pozostać
przy Atholnach bo ta cena za P4...może lepiej wynienić 1600+ na coś powyżej
2 GHz (podejrzewam, że płyta na KT333 też mnie czeka)?

- ile pamięci mi wystarczy - czy 512 bedzie ok, czy może lepiej 768 albo 1GB

- na pewno będę musiał dokupić dysk, pytanie jaki, podejrzewam, że coś koło
80 GB, który będzie używany tylko przez wyżej wspomniane programy. Czy
w kontekscie serial-ata jest sens kupowanie płyt z tym interfejsem już
teraz?
A może lepiej od razu kupić dysk i kontroler na SCSI u160 i nie bawić się w
IDE?

I ogólne pytanie - co kupić, żebym miał największy przyrost wydajności za
jak
najmniejszą cenę?

--
Pozdrawiam,