Re: Jak podlaczyc CD-ROM?

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 19:36:38 MET

goomim wrote:

>Witam
>
>Kupilem niedawno nagrywarke, i polaczylem ja pod tasiemke od dawnego
>CD-Romu. Teraz Chcialbym podpiac jeszcze naped.Ale nie bardzo mi to
>wychodzi.
>Konfiguracja u mnie wyglada tak Pod IDE 1 mam podpiety dysk twardy, pod
>IDE 2 nagrywarke. Wiem ze jeszcze sa na tasiemkach wolne wejscia jednak nie
>bardzo wiem jak to podlaczyc w lacznie z ustawieniami w biosie. Podlaczylem
>CD-Rom pod tasiemke od dysku twardego i jak wlaczylem kompa to juz nic mi
>nie znlazl. Jak to zgrac zeby wszystko dzialalo. A jeszcze ma jeden dysk
> [...]
Zarówno dyski jak i napędy CD-ROM posiadają zworki. Ustawia się nimi,
który napęd jest master, a który slave. Jak się pewnie domyślasz na
wpólnej taśmie jeden napęd musi być master, a drugi slave. Z
doświadczenia wynika, że najlepiej jeżeli nagrywarka pracuje jako master
( a jeszcze lepiej, jeżeli nie dzieli kanału IDE z innym urządzeniem).
Jeżeli masz dodatkowy kontroler HPT, Promise lub inny dyski podłącz do
niego (IDE3, IDE4), a napędy CD do kontrolera chipsetu płyty głównej
(IDE1,IDE2)