Re: Odp: czy ktoś potrafi okiełznać SCSI ?

Autor: Marianr24 (marianr24_at_aol.com)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 16:54:06 MET

>Subject: Odp: czy ktoś potrafi okiełznać SCSI ?
>From: "Wojtek" nick0000_at_poczta.onet.pl
>Date: 11/11/2002 7:58 AM Eastern Standard Time

>A w czym 6 jest lepszy od zakresu 0-5 ?

Widze czlowieku ze nie czytasz calego postu, a nawet calych zdan, albo tez nie
rozumiesz tego co przeczytales.
Wyraznie szykasz zaczepki!...

Odpowiem ci na twoje watpliwosci:
W tymsamym zdaniu bylo ze jezeli tylko CDR podpiety do SCSI bus to numer ID nie
ma znaczenia. Czy nie tak?

Wyjasnie ci tez dlaczego 6 a nie inny w przypadku wiecej podlaczonych devices a
w szcegolnosci HD.
Niektore firmy wymagaja aby bootable (butujacy) hard dysk byl podlaczony jako
ID=0 lub 1.Pojadto moze byc podlaczone inne urzadzenie jak scanner, tape
backup, wewnetrzny lub zewnetrzny JAZ drive lub ZIP - to one wlasnie moga
okupywac bezpiecznie te nizsze numery ID.
Nr ID=6 daje najwyzszy priority (priotyted)
dostepu co w przypadku jego nagrywarki (brak "Buffer underrun prevention") nie
jest bez znaczenia nawet w przypadku nowszych PCI cart (adapterow) gdzie bus
mastering jest automatycznie implemented.

Sam osobiscie od wielu lat konfuruje w ten sposob moj system, po kazdym upgrade
i nie mam zadnych problemow i niespdzianek.

>(adaptera)
>
>Widze ze zakladasz ze to Adaptec, osobiscie watpie

Wiekszosc kart (naturalnie nie wszystkie) sa wzorowane na technologii Adaptec -
Jednego z Pionierow technologii SCSI...

>Jesli ma BIOS to OK ale tez watpie
>
>Wojtek

Zbyt duzo watpliwosci....

Duzo wartosciowych i ksztalcacych informacji znajdziesz tu:
http://scsifaq.org:9080/scsi_faq/
Naprawde, warte odzalowania troche czasu i poczytania.