Re: Jak podlaczyc CD-ROM?

Autor: Krzysztof Rynkowski (ryniobyd_at_o2.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 15:03:28 MET

Użytkownik "goomim" <goomim_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Kupilem niedawno nagrywarke, i polaczylem ja pod tasiemke od dawnego
> CD-Romu. Teraz Chcialbym podpiac jeszcze naped.Ale nie bardzo mi to
> wychodzi.
> Konfiguracja u mnie wyglada tak Pod IDE 1 mam podpiety dysk twardy, pod
> IDE 2 nagrywarke. Wiem ze jeszcze sa na tasiemkach wolne wejscia jednak
nie
> bardzo wiem jak to podlaczyc w lacznie z ustawieniami w biosie.
Podlaczylem
> CD-Rom pod tasiemke od dysku twardego i jak wlaczylem kompa to juz nic mi
> nie znlazl. Jak to zgrac zeby wszystko dzialalo. A jeszcze ma jeden dysk
> podlaczony pod Raida.

Jak zrozumiałem masz: 2 HDD, CD-ROM i CD-RW,
2 IDE (1,2) ATA i 2 IDE (3,4) RAID
jeżeli tak, to proponuję:
IDE1 - master - CD-ROM
IDE1 - slave - none
IDE2 - master - DC-RW
IDE2 - slave - none
IDE3 - master - HDD0
IDE3 - slave - none
IDE4 - master - HDD1
IDE4 - slave - none
(RAID jest tylko dla HDD, a nie dla CD...)
Pamiętaj!!! o właściwym ustawieniu zworek (Mastr/Slave) na HDD i napędach CD