Re: Szkola a komputery.

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 08 Nov 2002 - 15:08:12 MET

Dnia 08.11.2002 09:09 , Jakub Pietroń powiedział:

> No wiec tak: plyta zintegrowana z dzwiekiem Ac97 i sieciowka. (nie znam
> modelu plyty)
> Grafika: S3 Trio 64V+
> Procesor: AthlonXP2000+
> Pamieć 96MB SDR
> obudowa nie wiem jakiej firmy, taka kosmiczna za 300zl midi
> Jak mozna cos takiego zlozyc? JAK wogule mozna dostac gdziekolwiek jeszcze
> S3trio???
> I przede wszystkim: Jak mozna na to zainstalowac WindowsaXP >???
> Ten kraj zmierza do katastrofy.
> Na takim sprzecie to nawet nie mozna porzadnie w Q2 pograc...

Jeżeli informatyka w szkole = nauka obsługi (win + office)XP +
pogrywanie w Quake to rzeczywiście zmierzamy do katastrofy.

Szkoła powinna uczyć informatycznego myślenia. Do tego sprzęt jak wyżej
w zupełności wystarczy. Do tego jakiś "przyjazny" linux + open
source'owe programy. Tylko kto o takie podejście ma zadbać?
Na pewno nie urzędnicy z ministerstwa, podpisujący umowy ze
"wspaniałomyślnymi" koncernami (czym skorupka za młodu...).
Pani od ZPT która "podniosła kwalifikacje" by nie stracić etatu?
Kto znający się na rzeczy i jednocześnie mający zacięcie pedagogiczne
pójdzie do szkoły za małe pieniądze?
Są takie wyjątki ale to kropla w morzu.

pozdrawiam nieoptymistycznie
Sławek