Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Fri 08 Nov 2002 - 15:01:33 MET

Użytkownik "Donik"...
[...]
> Średnio porządna grafika i zupełnie przeciętny tekst, na pewno
gorszy
> od Herculesa- tyle, że kolorowy.

Nieprawda...Podłącz monitor MONO do EGA i masz obraz tak samo ostry.

> Jak ceny EGA spadły na pysk, to pojawiły się rozmaite warianty SVGA
> EGA rozszerzonych o dodatkowe możliwości. A jak staniała CGA ;-)

Oj, pewnie, że była droższa od CGA i tańsza od VGA. Miała swoje
miejsce w szeregu. To, że w Polsce była mało popularna, to zasługa
ustroju, a w 89, kiedy zniesiono COCOMM, czyli embargo na eksport
wysokich technologii" do Polski, cena VGA była już na tyle przystępna,
że można było się na nią rzucić (najczęściej z monitorem mono). Ale w
latch 86-89 EGA był to najlepiej sprzedający się standard na
zachodzie. A w 89, kiedy kupowałem EGA, kosztowała w Polsce 1/5 tego
co VGA, a raptem 2x tyle, co HGC. Mówię oczywiście o komplecie z
monitorem.

> Spoko, C64 też już to umiał.

Ale CGA nie. HGC też nie. Mówię oczywiście o zamianie "systemowej", a
nie o sztuczkach w ramach pojedynczej aplikacji.

> No, wniosła swoje do rozwoju kart graficznych jako takich- ale była
ślepą uliczką.

Nie, szczytowym osiągnięciem tego, co proponowała CGA. A, że
ostatnim...

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl