Re: BAJTEK - mam na zbyciu kilkadziesi?t numerów z lat 88-96 [SPAM]

Autor: Donik (Donik_at_alfa.terramail.pl)
Data: Fri 08 Nov 2002 - 13:12:30 MET

sprocket_at_sys.pl naskrobal(a):

> Mówisz o sprawach oczywistych, ale jak chciałyś to zorganizować w
> pamięci karty, w trybie graficznym ?
> Trzeba by dać osobny bit, czyli dwa bity na pixel, a to dałoby już
> możliwość uzyskania 4 odcieni...Pokręciłeś... ;)

Niekoniecznie. Można zmieniać atrybut dynamicznie, w czasie rysowania
obrazu, coś a la copperek ;-)
Nie wiem, jak było to zrobione, ja widziałem kropki o 2 poziomach
jasności. Ale może to mój rewelacyjny monitor :-(

> I jeszcze jedna poprawka: czarny + bright to ciemnoszary,
Teoretycznie tak. Ale u mnie był nadal czarny :-( Pewnie znowu monitor :-(

> Jakie niestandardowe ? Po prostu wyższe od CGA, standardowe dla
> standardu EGA :)

Czyli będące standardem samo dla siebie :-)

> VGA oferowała paletę 18 bitową, czyli ok 230 tys. kolorów :))

Jeśli 18 bitową, to 262144. Kalkulator ci słabo zaokrągla ;-))

--
Pozdrawiam,
                           Donik